Mūsų subjektyvę patirtį sudaro skirtingų kompozicijų paveikslėliai, garsai, pojūčiai. Kirkviena iš mūsu reprezentacijų (modalumų) susideda iš atskirų detalių.
Prisiminkite kokį nors prisiminimą, kai jautėtės gerai, ką nors malonaus. Atkreipkite ėmesi tame prisiminime į detales. Dabar atlikite šias operacija su tuo vaizdiniu jūsu galvoje: paryškinkite jį, padidinkite, priartinkite, žiurėkite savo akimis (jai matote tik save iš šono) ir atkreipkite dėmesį, kaip keičiasi jūsų pojūčiai?
O dabar atvirkščiai, padarykite paveikslą blankesnį, mažesnį ir atitraukite nuo savęs. Pastebite pojučių skirtumą? Pirmuoju atveju charakteristikos stiprina prisiminimą, o antruoju silpnina. Ryškinant, priartinant, didinant, asocijuojant ( tai kai matome savo akimis vaizda) mes didinam stiprindami savo pojūčius.
Tas pats tinka ir nemaloniam prisiminimui. Jai jums kas ka darbe pasakė ar ka padarė namlonaus, ar prisiminėt tai kas jums nepatinka, tai tiesiog keiskit ta prisiminima, juk jis jūsų ir jūs galite su juo daryti ka norite. Nutolinkite ,padarykite blankų, nespalvota, išjunkite ryškumą ir taip susilpninsite neigiamus pojūčius. Beje mūsų smegenėlės labai puikiai moka, neigiamus prisiminimus ir vaizdinius padaryti labai ryškius ir nejaukius.
Greito fobijų technikoje taikoma, taspats žaismingumas, kaip pažvelgti į save iš šalies (diasocijuotai), kartais net triguba (diasocijacija), kaip vienas „aš“ kino ekrane, kitas „aš“ kino salėje, trečias „aš“ kino mechaniko būdelėje.
Kaip keisti submodalumus:
Regimasis submodalumas:
Vieta – kur yra paveikslėlis? Kaip šis vaizdas išsidėstes erdvėje? Pastebėkite vaizdo būvimo vietą erdvėje? Kokiu kampu pasvires paveikslėlis?
Dydis – kokio dydžio paveikslėlis?
Atstumas – kokiu atstumu nuo jūsų yra paveikslėlis? Arti? Toli?
Spalvotas, nesapalvotas – spalvotas ar nespalvotas, ar yra paveikslėlyje spalvų?
Spalvos – kokios vaizdo spalvos?
Ryškumas – ar paveikslėlis ryškus tamsus, blankus, išblukes? Koks spalvų ryškumas skalėje nuo 0-10?
Raiškumas – ar vaizdas aiškus ar „išplaukes“?
Fonas, figūra – kas dominuoja – figūros ar fonas?
Asociacija, diasocijacija – ar matote save iš šalies,ar viską stebite savo akimis? Jei tai diasocijacija, tai ar matote save iš kairės ar iš dešinės? Iš viršaus iš apačios? Ar matote savo veidą ar nugarą?
Dvimatis trimatis – ar vaizdas plokščias ar erdvinis?
Panoramoškumas – ar matote vaizdo ribas, ar tai panorama?
Rėmelis – ar vaizdas turi ribas, ar jo kraštai neaiškūs? Ar turi vaizdas rėmelį?
Judėjimas – ar filmas, ar skaidrė (nuotrauka)? Ar vaizde yra judėjimo, ar jis satatiškas?ar greitai juda?
Audialinis submodalumas:
Gassas – ar yra paveikslėlyje garso?
Išsidėstymas – ar jūs girdite jį iš išorės ar iš vidaus? Iš kur tas garsas sklinda?
Aukštumas – koks garso aukštumas? Ar aukštas, ar žemas?
Garsumas – garso stiprumas nuo 0-10 skalėje? Stereo ar mono? Girdite iš vienos pusės ar iš abiejų?
Tempas – greitas lėtas?
Ritmas – ar garsas turi ritmą?
Trukmė – ar garsas nepertraukiamas ar trukinėjantis?
Kinestetinis submodalumas:
Kokybė – kaip jūs apibudintumėte kuno pojūčius? (drebulys, dilgčiojimas, šiluma, šaltis, vibracija, atsipalaidavimas, įtampa)
Intensyvumas – ar stiprų pojūčiai nuo 0-10 skaleje?
Vieta – kur yra šis pojūtis?
Judėjimas – šis pojūtis statiškas ar juda? Nepertraukiamas, ar banguojantis?
Kryptis – kur prasideda judėjimas? kokia jo kryptis?
Greitis – pojūtis juda greitai arlėtai? Ar yra šuolių ar jis tolygus?
Vieni sobmodalumai, keičiant juos ,turės silpnos įtakos, kiti turės didžiulę įtaką. Pvz: vaizdui atėmus spalvas ir jį nutolimus, turėtu išnykti jūsu jausmų intensyvumas ir atvirkščiai, kaip ankščiau minėjau. Neišsigąskite, kad tiek daug daryti ir keisti reikia, pakeitus viena arkita submodalumas, jums turėtų jausistis efektas.